22 March 2020

32# Dolgano Coffee Viral

Assalamualaikum 


Sudah tidak asing lagi resepi Dolgano Coffee ni semenjak dua menjak kebelakangan ni. Jom kita cuba.

Bahan-bahan :
3 sudu nescafe
3 sudu gula perang
3 sudu air panas
Ais batu
Susu segar

Cara Penyediaan :
  1. Satukan nescafe, gula perang dan air panas. Pukul bahan-bahan tadi hingga berbuih dan bertanduk. Dalam 7 minit.
  2. Ambil gelas, masukkan ais batu dan tuangkan susu sedar separuh. 
  3. Kemudian masukkan bahan yang dipukul tadi di atas susu.
  4. Ambil gambar dulu, baru kacau biar sebati. sedap untuk diminum. Kalau tak pahit bak hang..

12 comments:

  1. wow senang je rupanya ye cara buat dia. tapi tu la kat rumah ni xde pulak nescafe huhu. nanti la next keluar kita beli hahaha

    ReplyDelete
  2. mmg sana sini dok buat kopi viral ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya.. harini masing-masing wfh, nak cuba milo pula.. hehe

      Delete
  3. Sedapnya.. tapi rumah tak ada nescafe kosong.. hehehe.. yang ada 3in1 je.. lepas RMO lah baru gi cari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak cuba milo kak, shu baru nak cuba harini

      Delete
  4. sy dah pernah buat.. mmg sedap t sy lagi prefer minum nescafe hehe

    ReplyDelete
  5. Kita terpaksa buat apabila en.suami duk mintak2....rasanya memang amat pahit...insaf tak nak buat lagi...

    tapi yang Shuhaida buat itu cantik lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. shu ada tukang mix nya (suami).. hehe kacau sebati dgn susu segar dah tak pahit,

      Delete