21 March 2021

Keinginan Memiliki Perpustakaan Mini



Sebut pasal keinginan, semua orang berkeinginan. Adakah keinginan kita memerlukan perbelanjaan yang besar ataupun langsung tidak mengeluarkan modal. Kreativiti bergantung pada individu itu sendiri.

Pencinta tumbuhan contohnya, pasti berkeinginan untuk memiliki kebun mini sendiri di luar rumah. Gazebo atau buaian besi sebagai penarik dan sesuai untuk duduk santai sesama ahli keluarga. Tanam bunga disekeliling rumah. Sesuatu yang seronok dan berpuad hati. Badan pun sihat.

Cida teringinn sangat untuk buat perpustakaan mini di rumah. Rak buku sedia ada masih terletak elok bersama novel dan buku bacaan Sofia. Ahad lepas, mood rajin mengangkat kotak-kotak bersama suami, jumpa koleksi novel yang disimpan semasa renovation rumah tahun lepas. Rindunya pada mereka. Dapat rak macam dalam gambar takmau cakap apa dah. 😊




20 comments:

  1. perhh bestnya klu bookworm ada mini library kan.. kena cari space for it sajaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Atie kan.. klau dapat mini library ni mau tido kat situ je

      Delete
  2. omaigadd we're same..AD pon nak sanagt ada mini library

    ReplyDelete
  3. Samalah, saya pun teringin nak ada mini library dalam rumah. Lepak lepak situ sambil baca buku. Bestnya!

    ReplyDelete
  4. Bagi pencinta buku, mesti ada keinginan untuk ada perpustakaan mini di rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Jannah.. bila nak dapat ni. hehehe

      Delete
  5. samaa la. kite pun teringin ada perpustakaan mini. dirumah memang ada ruang macam ni. tp kecil. tk ada ruang yang besar. cuma rak buku . tp sebab rumah family kan. tak boleh nak hias2 letak kerusi meja / cantik - cantikkan letak karpet. sebab kecil bilik tu

    ReplyDelete
  6. Kalau ada perpustakaan mini puas hati.

    ReplyDelete
  7. semoga tercapai hasrat cida.. insyallah :)

    ReplyDelete
  8. Seronoknya ada tempat membaca macam ni :) Best sangat

    ReplyDelete
  9. samalah. saya juga teringin mahu mini library di rumah, tapi ruang rumah yang sgt kecil terhad untuk ada mini library. Insya Allah jika ada rezeki di masa depan, pasti akan buat mini library comel comel utk lepak baca novel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama.. cida tengah pikir macam mana nak buat ni.. masih dalam imaginasi.. hehe

      Delete
  10. alahai kalau dpt mcm dlm gambar tu tentu bahagianya

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama mamapp, tengah menunggu kalau2 dapat. hee

      Delete